לאחרונה הבנתי כמה מיתוסים מסתובבים בחוץ ולפעמים הם מתוך שמועות או חצאי אמת ולא תמיד מבוססים אז החלטתי להרים את היד ולשבור מיתוסים פופולריים.
מיתוס ראשון- לינק בפוסט מוריד חשיפה
האמת- אף אחד לא באמת יודע אם נשים לינק בפוסט אז החשיפה שלו תרד- המחשבה מאחורי מיתוס – מטא (פייסבוק+אינסטגרם) לא אוהבת שיוצאים ממנה למקומות אחרים אבל זה לא באמת הוכח שזה מוריד חשיפה (לפחות אין פרסום רשמי של מטא בנושא וגם לא יהיה אף פעם)
המחשבה שלי וזה מה שאני עושה בפועל- שמה לינק בפוסט עצמו- למה? כי לא תמיד הקהל הפונטציאלי שלי יטרח ויילך לתגובה הראשונה כדי להקליק על הלינק לרכישה ואני הרי רוצה להקל עליהם ולא להקשות
מיתוס שני- קידום ממומן פוגע בחשיפה האורגנית
האמת, שזה מיתוס שהוא מורכב והתשובה היא לא חד משמעית.
בעקרון, קידום ממומן בפייסבוק לא אמור לפגוע ישירות בחשיפה האורגנית של העמוד או הפוסטים ולמעשה, קידום ממומן יכול לעזור להגדיל את החשיפה הכוללת של העמוד/ פוסטים.
אבל, יש כמה נקודות שחשוב לשים לב בנושא קידום ממומן מול חשיפה אורגנית:
- כשאנחנו מקדמים תוכן בתשלום, אנחנו למעשה מתחרים על תשומת הלב של הקהל – כלומר יכול להיות שנהיה בתחרות עם עצמנו -וזה יכול להוביל לירידה מסוימת בחשיפה האורגנית.
- אם הקידום הממומן מושך יותר תגובות ואינטראקציות מהתוכן האורגני, זה עשוי להשפיע על החשיפה האורגנית.
- קידום ממומן יכול לעזור להגדיל את בסיס העוקבים, מה שעשוי להוביל לעלייה בחשיפה האורגנית בטווח הארוך- כלומר ההפך מהמיתוס.
לסיכום, קידום ממומן לא אמור לפגוע ישירות בחשיפה האורגנית, אבל חשוב לנהל אסטרטגיה מאוזנת ולהמשיך לייצר תוכן איכותי כדי לשמור על חשיפה אורגנית טובה.
מיתוס שלישי – יותר פוסטים = יותר הצלחה
במיתוס זה יש כמה היבטים שחשוב שנבין-
- הרשתות החברתיות מעדיפות תוכן איכותי ורלוונטי. פוסט אחד מעניין ומעורר מחשבה יכול להשיג תוצאות טובות יותר מעשרה פוסטים שטחיים ושאינם נותנים כל ערך.
- משתמשים ברשתות חברתיות כבר חווים עומס מידע. פרסום יתר עלול לגרום לעוקבים להתעלם מהתוכן שלך או אפילו להסיר עוקב.
- פלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם משתמשות באלגוריתמים שמעדיפים תוכן מעורר אינטראקציה. פרסום תכוף של תוכן לא מעניין עלול לפגוע בדירוג שלך באלגוריתם.
- יצירת תוכן איכותי דורשת זמן ומאמץ והתמקדות בכמות עלולה לבוא על חשבון האיכות והרצון לפרסם כמה שיותר יכול להיות מתיש ויותר חשוב להיות עקבי בפרסום מאשר לפרסם בתדירות גבוהה. עדיף לפרסם פעמיים בשבוע באופן קבוע מאשר 10 פעמים ביום אחד ואז להיעלם לשבועיים.
- במקום להתמקד בכמות, כדאי לפתח אסטרטגיה שמתאימה לקהל היעד שלך ולמטרות העסקיות שלך.
כמובן שהכל צריך להיות מותאם לקהל היעד ומבחינתי -עדיף במקום להתמקד בכמות הפוסטים, כדאי להשקיע ביצירת תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין שיעורר אינטראקציה עם הקהל שלך.