אילוסטרציה מדרגות

מושגים

עולם השיווק עמוס במושגים ומונחים שלחלקנו נשמעים לעיתים כמו סינית. בחרתי להתמקד בחמישה מושגים חשובים בשיווק שיעזרו לכם להבין יותר איך לתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלכם.

 

א.מ.י.ל.י

א.מ.י.ל.י היא בעצם קיצור של “אז מה יצא לי מזה?”

ובאנגלית ?WIIFM – What’s in it for me

כאשר אנחנו מוכרים מוצר או שירות המטרה שלנו היא להבין מה מידת התועלת שיש ללקוח מביצוע הרכישה והאם כדאי לו לבצע אותה.

בשבילה כל אחד יקום מהכורסה ויפנה את מקומו

בשבילה נעשה כל מה שהיא תרצה

בשבילה נקנה כל מה שהיא תרצה

השאלה שאתם, כבעלי עסקים, צריכים לשאול את עצמכם זה-מה היא הא.מ.י.ל.י שלכם וכך תוכלו לשווק בצורה יותר מדוייקת

 

R.T.M

שיווק בזמן אמתRTM=real time marketing=

הכוונה היא לתפוס נושא חם ולכתוב עליו את נקודת המבט שלכם עליו בהקשר העסק .

והפעם לא הכוונה לימים מיוחדים שיש בכל שנה (כמו יום האישה למשל) אלא אירועים אקטואליים שקורים ונראה אותם ברשתות החברתיות או בחדשות.

וכן, חשוב שנתפוס את האירוע ברגע הנכון כי לפעמים הוייב של האירוע עובר והפרסום שלנו כבר לא יהיה רלוונטי.

 

K.I.S.S

K.I.S.S =KEEP IT SIMPLE STUPID

קודם כל, אף אחד לא קורא לכם טיפשים, המושג בעצם מתכוון כאשר אתם כותבים תכתבו בצורה פשוטה, שהקורא בצד השני יבין למה אתם מתכוונים!

רוצים להעביר מסר?

דברו לקהל היעד שלכם בצורה ברורה ומובנת- לא בלשון מתנשאת או לכתוב מושגים שלכם ברורים אבל הקהל שקורא לא בטוח שמבין.

נכון, יש מקרים שחייבים להשתמש במושגים מדויקים (למשל- בתחום הביטוח) אבל במקביל אפשר להסביר את המושג בקצרה או שמהות הפוסט תהיה ברורה כך שהקורא יבין את המסר גם אם המושג עצמו לא ברור לו.

 

O.B.T

שיווק מבוסס אירוע=O.B.M = Occasion Based Marketing

הכוונה היא שלאורך השנה יש כל מיני אירועים שידועים מראש וכך תוכל להתאים את השיווק שלך לאירועים אלו.

מלבד החגים שאנו יודעים מראש ישנם ימים מיוחדים כגון יום האישה שחל כל שנה ב-8.3 כך שאם המוצר שלך מיועד לנשים-ההתכוונות בשיווק הוא ליום זה (יום זה הוא אמור להיות השיא בשיווק של המוצר ולא ההתחלה שלו).

לכל חודש יש את הימים המיוחדים שלו, אבל לא תמיד נשתמש בהם. שווה להשתמש בהם כעוגנים לכתיבה כאשר אנחנו נתקעים ונקשר את היום הספציפי לעסק.

המלצה שלי: לא לכפות את היום המיוחד, אם הוא לא מתחבר בצורה ישירה או יצירתית – לא להשתמש.

 

 

 

U.S.P

הצעת מכר ייחודית = =unique selling proposition U.S.P 

בעצם המושג הזה מדבר על הייחודיות הבולטת שיש לעסק שדרכה העסק בולט מול עסקים אחרים בתחומו ובכלל.

הצעת המכר היא זו שמלווה את העסק בתכנון האסטרטגיה השיווקית והכל במטרה לחזק ולבסס את המותג והתרומה שהוא מעניק ללקוח.

בין לקוחותינו

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

שתפו

כתבו לי

תודה!

קיבלתי את ההודעה ואהיה בקשר בקרוב !

דילוג לתוכן