אחת ההתלבטויות של עסק – האם לשלב בין החיים הפרטיים לבין חיי העסק ברשתות החברתיות?
יש מספר גישות לנושא זה –
האחת- הפרדה מוחלטת בין החיים האישיים לבין החיים העסקיים
השנייה- שילוב של השניים.
מה הפתרון שלי לנושא?
אני מפרידה את התשובה שלי לגבי פייסבוק ואינסטגרם – ההתנהלות, לדעתי, שונה ביניהן.
פייסבוק
על פי חוקי פייסבוק (מטא) אין לשווק תחת הפרופיל הפרטי ולכן נוצרו הדפים העסקיים ששם ניתן לשווק בצורה אורגנית ודרכם גם נעשה קידום ממומן.
מבחינתי, בפייסבוק אני מתנהלת כך- בדף העסקי פוסטים עסקיים, בדף הפרטי-פוסטים אישיים.
מתי כן אני מפרסמת עסקי באישי?
כאשר יש לי מוצר/שירות חדש וייחודי שחשוב לי שהחברים שלי בפרטי יראו וישתפו ואולי אפילו יהיה רלוונטי עבורם.
אתן מספר דוגמאות שהיו אצלי בעסק:
- כאשר עשיתי הסבה מתחום הקאוצינג' לשיווק דיגיטלי ועדיין לא היו לי עוקבים בדף העסקי החדש.
- כאשר התחלתי לשווק את ערכת "רגע לעצמי" וידעתי שהיא רלוונטית מעבר לקהל העוקבים שלי בדף העסקי.
- בחודש מרץ 23' העסק שלי חגג 6 שנים והיה חשוב לי לשתף גם בפרטי בגלל שהתהליך שעברתי בעסק היה גם אישי.
אינסטגרם
פה הגישה שלי קצת שונה.
קודם כל, החשבון שלי באינסטגרם מוגדר כחשבון יוצר (ראו מאמר בנושא סוגי חשבונות באינסטגרם) ולכן מבחינתי הוא חצי אישי-חצי עסקי.
ואיך אני עושה זאת?
הפיד שלי מבוסס על תכנים עסקיים (למרות שלעיתים כן משלבת גם מסרים אישיים) ומעוצב בהתאם ובסטורי שלי אני משלבת בין הכל- בין האישי לעסקי למשל, כל בוקר אני מעלה ספל קפה עם מסר (התחיל מתקופת הקורונה והמשיך מאז), סטורי מזל טוב לילדים שלי ובמקביל אני מעלה גם על הדרכה פרטנית שאני מציעה או על ערכת הקלפים והמחברת שלי.
כמובן שכל עסק צריך לבחור את השיטה שנכונה עבורו וטובה עבורו!