חלקי שעון יד מפורק

שבירת מיתוסים בשיווק ברשתות החברתיות-חלק ב'

מיתוס רביעי -תזמון פוסטים מזיק לחשיפה

אז בואו נשים דברים על השולחן- לפעמים אין ברירה אלא לתזמן בעיקר מבחינת חסכון זמן- לא תמיד אנחנו זמינים להעלות פוסט עכשיו.

ולגבי המיתוס-

עיתוי: תזמון מאפשר לפרסם בשעות פעילות גבוהה של קהל היעד.

עקביות: זה שם המשחק – כאשר אנחנו עקביים, הלקוח הפוטנציאלי שיחפש אותנו ייראה תוכן עקבי ומסודר.

איכות תוכן: זו תמיד הגורם החשוב ביותר, ללא קשר לתזמון.

אינטראקציה: חשוב להגיב לתגובות גם בפוסטים מתוזמנים.

מגוון: שילוב של פוסטים מתוזמנים ופוסטים בזמן אמת יכול להיות יעיל.

כמובן שתמיד אפשר לעשות ניסוי ולבדוק את נתוני הפוסט המתוזמן מול הפוסט שעולה מיידי.

 

מיתוס חמישי- מיתוס שקשור אליי

משיחות שערכתי עם חברות, שלא קשורות או מכירות את התחום שלי, הן חשבו שאני מקבלת טקסטים מוכנים מהלקוחות שלי ואותם אני מעלה לרשתות החברתיות

אז- זה לא ממש נכון

את הטקסטים אני מכינה בעצמי- כל טקסט נכתב אחרי מחקר, עיבוד, עריכה, מחשבה האם זה מוביל למטרת הפוסט-בקיצור הרבה עבודה.

כמובן שאת כל הטקסטים שאני כותבת מאשרים הלקוחות שלי לפני שהם מפורסמים-לא כי הם לא סומכים עליי אלא כי המינוחים המקצועיים חייבים להיות מדויקים וישקפו את האספקט המקצועי של התחום שלהם.

בקיצור- להיות מנהלת סושיאל אשר גם כותבת תוכן זה הרבה עבודה!

גילוי נאות- יש מקרים מאוד נדירים שהלקוחות כותבים את הטקסט ואני עושה להם עריכה

 

מיתוס שישי- שיווק אורגני הוא חינמי

בעוד שלשיווק אורגני אין עלות כספית ישירה כמו בקמפיינים ממומנים, הוא רחוק מלהיות "חינמי". שיווק אורגני דורש משאבים אחרים כמו זמן, מאמץ, ידע, ותכנון – כולם שווי ערך לכסף בעולם העסקי. כדי להבין את המשמעות האמיתית, נפרק את הנושא לגורמים:

למה שיווק אורגני לא באמת "חינמי"?

  1. זמן הוא כסף:
    יצירת תוכן איכותי לוקחת זמן. כתיבת פוסטים מעניינים, צילום ועריכת תמונות או סרטונים, תכנון אסטרטגי ללוח זמנים לפרסום – כל אלו דורשים שעות עבודה. אם העסק שלך קטן, ייתכן שאת עושה את זה בעצמך, ואם העסק גדול יותר, את משלמת למנהל סושיאל או לצוות מקצועי שידאג לזה.
  2. השקעה בתוכן איכותי:
    תוכן טוב דורש יצירתיות והשקעה. לעיתים יש צורך בשירותים מקצועיים כמו צילום, עריכת וידאו, עיצוב גרפי או כתיבת תוכן. גם אם יש לך את כל הכישורים האלו, השקעת מאמץ ביצירה דורשת משאבים יקרי ערך.
  3. כלים ואפליקציות:
    למרות שלא מדובר בפרסום ממומן, שימוש בכלים שיסייעו לנהל את השיווק האורגני כרוך לעיתים בעלות. למשל: CANVA PRO, תוכנות אדובי ועוד
  4. אלגוריתמים שמגבילים חשיפה:
    הרשתות החברתיות, בעיקר פייסבוק ואינסטגרם, מצמצמות בכוונה את החשיפה האורגנית לפוסטים, כדי לעודד עסקים להשתמש בפרסום ממומן. המשמעות היא שדרוש הרבה יותר מאמץ להגיע לקהל היעד שלך, גם כשאת יוצרת תוכן איכותי.
  5. ניהול קהילה ואינטראקציה:
    שיווק אורגני מוצלח דורש מעורבות יומיומית: להגיב לתגובות, לענות לשאלות בהודעות פרטיות, ולהיות נוכחת בשיח עם הקהל שלך. גם זה לוקח זמן, ולפעמים דורש כוח אדם נוסף.
  6. אסטרטגיה ותכנון:
    כדי ששיווק אורגני יצליח, את צריכה אסטרטגיה ברורה:
    • לזהות את קהל היעד שלך.
    • ליצור תוכן שמותאם לערכים ולצרכים שלו.
    • לתזמן את הפרסומים בזמנים אופטימליים.
      כל אלה דורשים זמן ותכנון מדויק.

מסקנה:

שיווק אורגני יכול להיות עוצמתי מאוד, אבל הוא לא חינמי כפי שנדמה. כדי להפיק ממנו את המירב, יש להתייחס אליו כהשקעה לכל דבר – של זמן, משאבים, וידע מקצועי. כשעושים אותו נכון, הוא יכול לבנות מערכת יחסים חזקה עם הקהל שלך ולחזק את המותג לטווח ארוך.

תודה!

קיבלתי את ההודעה ואהיה בקשר בקרוב !

דילוג לתוכן